På Nazar ger vi riktigt personlig service till våra gäster!
Det betyder till exempel att vi ser efter ditt servicebehov den tid som passar dig bäst – personligen och utan chatrobotar. Vid digital kontakt använder vi moderna plattformar där du når oss dygnet runt. Våra guider finns också tillgängliga dagligen på våra Nazar Collection-hotell och besöker regelbundet alla våra destinationer.
I ett klick har du all information om din destination, våra tjänster, säkerhet på din semester, barnklubbar och mycket mer, online. Du får en länk och en QR-kod till vår digitala destinationsguide vid ankomst till destinationen.
Det enklaste sättet att kontakta våra guider under din resa är via vår SMS-tjänst. Du får numret av oss vid ankomst och vi svarar dig inom två timmar under vårt Holiday Centers öppettider.
Vill du hellre ringa kommer du att få ett telefonnummer vid ankomst. Tjänsterna kostar inget utöver din operatörs ordinarie taxa.
Vi är en nordisk researrangör och har skandinaviska, finska och engelsktalande guider på flygplatsen och på själva destinationen.
Det är guidernas uppgift att se till att du har fått det du beställt vad gäller hotell, transfer och utflykter. Om du behöver hjälp med något under din vistelse, som rör din resa eller din bokning, är det viktigt att du kontaktar våra guider så snart som möjligt. Vi på Nazar har väl utvecklade processer för att snabbt kunna hjälpa dig på resmålet. Våra guider finns tillgängliga dygnet runt.
Transfer ingår inte i resans pris. I de flesta fall kan du köpa till busstransfer eller privat transfer.
När du har hämtat ditt bagage möter, i de flesta fall, våra guider upp dig på flygplatsen efter pass- och tullkontroll. Till vissa resmål arrangeras busstransfern gemensamt för flera flyg och du kan därför få vänta en stund på flygplatsen före avfärd. Guide medföljer normalt inte på transferbussen. I vissa fall kan transfer ske med minibuss eller taxi.
Har du bokat en paketresa med reguljärflyg kan det skilja sig från resa till resa med transfer och vid ankomst på flygplatsen möts du inte av Nazars personal.
Vill du boka transfer i din befintliga bokning? Gå till Min resa eller kontakta vårt Holiday Center.
Vi arrangerar busstransfer tur och retur mellan flygplats och hotell, pris gäller tur/retur.
Turkiet: från 290 kr.
Grekland: från 255 kr.
Cypern: från 260 kr.
Önskar du att komma snabbt iväg från flygplatsen till ditt hotell och tillbaka till flygplatsen igen, och slippa vänta på att alla ska komma ombord på bussen? Då ska du beställa privat transfer.
I Turkiet kan privat transfer ske med bil, taxi och minibuss.
På Rhodos och Cypern sker privat transfer med bil eller taxi. Obs! Max två vuxna och ett barn per bil. Är där fler i sällskapet, kommer fler bilar.
Har du bokat privat transfer ska du uppsöka Nazars eller TUI:s guider vid ankomstdisken utanför terminalen efter att du har landat.
Om ni är fyra personer eller fler i resesällskapet kan ni boka privat familjetransfer till ett ännu förmånligare pris. Ju kortare transfertid, desto snabbare kan du påbörja semestern!
Privat transfer och familjetransfer ska bokas senast en vecka innan avresa och ska köpas till av alla personer i samma bokning. Läs mer här.
Planerar du att boka en paketresa med reguljärflyg, ser du dina transfermöjligheter och priser vid bokningen.
Tänk på att:
För att göra din semester så minnesvärd som möjligt har vi ett brett utbud av spännande utflykter och upplevelser på våra destinationer. Våra utflykter organiseras med engelsktalande guider. Läs mer om våra utflykter i våran Online Destination Guide eller från våra guider på din destination
Vid stranden finns ofta center för olika vattensporter. Vi rekommenderar dig att noga läsa igenom centrets villkor innan du använder dig av deras tjänster. Anläggningens försäkringar kan anses vara tillräckliga för destinationen och för många av de länder som hotellets gäster kommer från, men med nordiska mått mätt har försäkringarna inte samma omfattande täckning som vi är vana vid. Vid uthyrning av utrustning ber medarbetarna dig att läsa igenom och underteckna ett avtal. Det är mycket viktigt att du studerar avtalet och sätter dig in i innebörden av det innan du anlitar centrets tjänster.
Katter och andra djur ingår i vardagen på merparten destinationer och på många hotell. Även på lyxhotell kan katter och hundar förekomma, liksom myror och andra småkryp, både inomhus och utomhus.
Om du har oturen att bli sjuk under din semester rekommenderar vi dig att i första hand kontakta våra reseledare – de har bra kunskap om våra samarbetspartners inom reseförsäkringar, Allianz, och kan hänvisa till dig till en läkare.
Vid uppsökande av läkare ska du spara allt skriftligt material, såsom kvitton och läkarintyg. De utgör underlag för eventuell återbetalning från ditt försäkringsbolag. Nazar har ingen möjlighet att hjälpa dig med återbetalning, ej heller med att skaffa dig läkarintyg eller annan dokumentation från destinationen efter resans slut.
Notera även att magsjuka är en relativt vanlig åkomma på varmare turistdestinationer. Det är därför viktigt att du som gäst på hotellet iakttar en noggrann hygien för dig själv och din omgivning samt dricker rikligt med vätska då även vätskebrist kan orsaka besvär med magen.
Just nu kan det vara längre väntetider än vanligt på vissa flygplatser. Det är fortfarande viktigt att hålla avstånd på flygplatsen vilket gör att incheckning, säkerhetskontroller och ombordstigning tar längre tid. Var därför på flygplatsen i god tid, minst 2,5-3 timmar före avgång.
Incheckning öppnar vanligtvis 2-2,5 timmar före avgång.
Om du tar dig till flygplatsen på egen hand, trots att du har bokat transfer genom Nazar, vänligen informera guiderna om det.
Observera att det är ditt eget ansvar att se till att få med ditt bagage på transferbussen till och från hotellet och att få bagaget incheckat på flygplatsen. Detta gäller både vid ankomst och avresa.
Om du har beställt transfer via Nazar får du din upphämtningsinformation via SMS i god tid innan hemresan och behöver inte kontakta oss.